Na czym polega Crossfit?

Modny ostatnio trening Crossfit opiera się na uzyskaniu maksymalnej sprawności w 10 różnych obszarach:

  • Wytrzymałość
  • Wydolność krążeniowo-oddechowa
  • Szybkość
  • Siła
  • Gibkość
  • Moc
  • Koordynacja
  • Równowaga
  • Zwinność
  • Dokładność

Co zyskujemy trenując crossfit?

Prawidłowo wykonywany trening crossfit, poza poprawieniem wyżej wymienionych 10 parametrów, pomaga bardzo szybko zrzucić zbędne kilogramy, oraz pięknie wyrzeźbić sylwetkę. Jest to trening bardzo wyczerpujący, dlatego przed jego rozpoczęciem należy upewnić się, że nie ma przeciwwskazań zdrowotnych do jego wykonywania.

Gdy już wiemy, że możemy spokojnie przystąpić do pierwszego treningu, pamiętajmy o rozgrzewce, która powinna trwać nie krócej niż 5 minut, oraz być dobrana pod względem ćwiczeń, jakie będziemy wykonywać podczas zasadniczego treningu. Celem rozgrzewki jest przygotowanie organizmu na podjęcie na prawdę morderczego wysiłku, dlatego należy dokładnie rozgrzać wszystkie mięśnie i stawy.

Etapy treningu

Trening przeprowadzany przez trenera, składa się z krótkiej rozgrzewki, oraz właściwej części treningu, podczas której uczestnicy są na granicy własnej wytrzymałości. Trwa ona jednak krótko – około 20 minut. Nie ma ani chwili przerwy na odpoczynek. Podczas treningu wykorzystuje się najróżniejsze sprzęty, mające na celu wyćwiczenie każdej partii ciała, co czasem sprzyja powstawaniu kontuzji (najczęściej występuje przeciążenie stawu kolanowego). Potreningowy ból mięśni (ten, który niektórzy nazywają błędnie zakwasami), po crossficie dotyczy często niemal każdej części ciała. Szczególnie dotkliwy będzie u osób początkujących, którzy nie wykazywali dawniej zbyt dużej aktywności fizycznej. Właśnie dlatego crossfit najlepiej trenować pod okiem trenera, który będzie w stanie zająć się każdym ćwiczącym z osobna, pilnując aby poszczególne ćwiczenia były wykonywane poprawnie i dokładnie.

Oto przykłady ćwiczeń wykonywanych podczas crossfitu, dla początkujących:

  • 30 podciągnięć
  • 30 pompek
  • 30 przysiadów
  • 30 brzuszków

Z każdym kolejnym treningiem dokładamy pewną ilość powtórzeń. Ilość powtórzeń można dzielić na dowolne serie. Z każdym kolejnym treningiem, należy bić swoje rekordy. Crossfit, może być także dodatkiem do zwykłego treningu siłowego lub aerobowego. Można wtedy wpleść jeden trening crossfit w tygodniu, albo wykonywać go na koniec treningu siłowego, np. 2 razy w tygodniu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here